Tisdagsåsikter

”Du passar bättre i utsläppt hår än uppsatt”
”Du var snyggare utan piercingen”
”Det är inte snyggt med tatueringar på tjejer”
”Du borde raka benen”
”Du borde vara tystare, tjejer ska inte vara högljudda”
”Bete dig inte så, det är inte kvinnligt”
”Du hade varit snyggare om du hade haft något annat på dig”

Bild
Draco, min Slytherinbroder ❤

Jag vet inte varför så många män tar sig friheten till konstant kommentera mitt utseende och mitt beteende. Hade jag sagt ”Hur tycker du jag ska ha håret?” så hade det varit en sak, men när de helt plötsligt får för sig att det är acceptabelt att säga sådant? Det är min kropp, jag har på mig vad jag vill, har mitt hår hur jag vill och beter mig hur jävla högljutt jag vill, fastän det inte är ”kvinnligt”. (Vad som är manligt och kvinnligt är bara sociala normer skapade av patriarkatet, vilket suger, så dessa sociala normer suger också) och behöver inte raka benen om jag inte vill.
Comprende? 

Bild

Ju oftare jag får höra att jag passar bättre i att ha håret utsläppt, ju oftare kommer jag ha det uppsatt, så ni kan sluta kommentera det redan nu, mkay?

Kommentera

