I lördags, när jag jobbade (Jobbar på Ica ifall någon har missat det) så stod jag och arbetade med min kollega. Jag skulle fylla på tvättmedel, och det var precis så att jag nådde dit. Min kollega är kanske tre cm längre än mig, och han erbjöd sig att fylla på dem istället för mig. Jag sa nej tack, jag nådde ju.

fdsfd

Då sa han i dryg ton ”jaha, du är säkert en sån där feminist som ska klara sig själv och inte vill ha hjälp från någon.”

Eh, ja?
Jag klarade mig ju själv.
Jag nådde ju bra.
Dessutom är inte du så mycket längre, det hade nog varit lika jobbigt för dig.
Det var snällt att du frågade, missförstå mig rätt, men jag behövde inte din hjälp. Om jag skulle någonsin skulle bli jagad av en älg (igen) så kan du få hjälpa mig.
Men när jag ska fylla på tvättmedel och faktiskt når till hyllan, så behöver jag inte din hjälp.
Och jag behöver inte få skit bara för att jag är feminist.

Kommentera

