Smink

”Varför smink? Det speglar förtryck från mannen. Ert sätt att hävda er för mannen. Skum logik ni har ibland.” <– En tweet från en Skön Snubbe™ på Twitter. Han kommenterade en bild på en feminist, som höll upp en skylt där det stod ”Såhär ser en feminist ut”

Känner mest såhär angående snubbens uttalande:

slitthroat

 

När ska de män som säger sådant förstå att vi inte sminkar oss för er? News flash: ALLT HANDLAR INTE ALLTID OM ER!
Jag sminkar mig för min skull, för att jag vill det. Jag sminkar mig inte för att se bra ut för män, jag klär mig inte på ett visst sätt för att män ska tycka att det är trevligt, jag klär mig hur jag vill för att JAG VILL KLÄ MIG SÅ. Sluta tro att vi försöker göra allt för att please you.

Det är typ som när män tar för sig rätten att kommentera min piercing. Jag har piercingen för min skull, inte för någon annans.

Det är som Miley sjunger i sin låt ”Do My Thang”:
Every single night and every single day
I’mma do my thing, I’mma do my thing
So don’t you worry ‘bout me, I’ma be okay
I’mma do my thing, ‘cause I’mma do my thing

Nu ska jag gå och sola, peace out.

2 reaktioner på ”Smink

Kommentera

