Carrie

Gjorde ett ödestigert misstag; såg filmen (originalet från 1976) innan jag läste boken. Föredrar filmen tror jag, för boken var lite tradig att läsa. Dessutom var hela boken uppdelad i tre kapitel, fastän den var på typ 240 sidor. Saris does not approve. Anyway. Ska läsa mer böcker från King och se om de är bättre. Dessutom antar jag att denna bok hade varit bättre på engelska, läste den på svenska…

20140703-164835-60515348.jpg

3/5

En reaktion på ”Carrie

  1. Filmen var otroligt läskig! Böcker av King måste jag uppdatera mig i, kanske värt att testa läsa en; The Stand sägs vara hans bästa.

Kommentera

