Lördag

Idag var jag faktiskt ledig!! Hör och häpna! Nej, okej, har allt varit ledig en del emellanåt i sommar, dock känns det som om jag har jobbat hela jävla sommaren. Har fem jobbdagar kvar nu. Åtta dagar kvar tills jag åker till Edinburgh. Femton dagar kvar tills lön. Känner att julilönen kommer vara rätt go, så då ska jag förhoppningsvis köpa MacBook! Har suktat en MacBook Pro ett bra tag nu, och behöver en för utlandsstudierna nästa år (och till studierna i år, men aja) så ska nog passa på att köpa en då.

Anyway. Idag var jag först i Trollis en snabbis och kollade till lägenheten (hann med att tvätta en tvätt med handdukar, ack vad duktig jag är). Var även på Överby en stund, köpte en ny hårinpackning (den är till rebelliskt hår, passar mig bra hähä) och en ny eyelinerpensel. Min gamla har börjat ge upp…

     DSC_0215

Sedan åkte jag och hälsade på en vän i Uddevalla. Vi gick till The Body Shop, där jag köpte denna handkräm. Hade en presentcheck så betalade endast 40 kronor för denna.

DSC_0216

Till middag så lagade vi en slags gryta med majspasta, zucchini, babyspenat, chili, citron, fetaost etc. Den var sjukt god! Ska experimentera lite med rätten för att försöka göra en vegansk rätt av den. Tänkte försöka med lite vegansk creme fraiche, men får se…

DSC_0210

DSC_0214

Påvägen hem stannade jag till på Coop på Torp (behövde kissa, ovanligt) där jag köpte vegansk pesto och lite godis. Godiset var inte veganskt, men fairtrade och mycket goda!

DSC_0212 DSC_0213

Nu ska jag ta och lägga mig, tror jag :3 (Kommer antagligen sitta uppe till två, men aja)

Kommentera

