Grönsakswok. Typ.

Recept à la Saris. You will need: (och pasta men den glömde jag ta kort på ehe).DSC_0484
Först, hacka vitkål och röd paprika. Eller ah, sätt på pastavatten före detta. I alla fall om ens spis är lika seg som min…

DSC_0486

Tips från coachen: ha en liten tallrik/skål och lägg skräp i. Typ slibbig kål och det vita från paprikorna.DSC_0487

Stek först vitkål och sedan paprikan. Jag steker i mjölkfritt smör men en kan steka i olja om en vill. Jag brukar steka tills vitkålen blir lite brun. Mycket bra beskrivning.

DSC_0493Häll i sockerärtorna och låt steka ett tag. Sedan häll på grädde. Jag använder sojagrädde, men iMat (havregrädde) går säkert lika bra! Orginalreceptet säger 1,5dl matlagningsgrädde till fyra portioner, men eftersom jag inte gillar att följa recept så gör jag på mitt sätt. Yolo.DSC_0498

I mitt soja, salt och peppar och låt puttra ett tag.

DSC_0499

Släng i pastan (jag föredrar gnocchi, även fast receptet föreslår det också), rör runt och sedan voilà! DSC_0500Jag känner att jag inte borde skaffa en matblogg… Eller skriva en matbok…

Normal
0

21

false
false
false

SV
JA
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Normal tabell”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:Cambria;
mso-ascii-font-family:Cambria;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Cambria;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Kommentera

