Polen, del 2

Andra dagen åkte vi till Auschwitz-Birkenau. Mycket bra upplevelse, dock var det inte så hemskt som jag hade förväntat mig. Kan bero på att jag har läst såpass mycket om Förintelsen och Andra Världskriget. Hade jag inte gjort det så hade det nog varit hemskare. Don’t get me wrong, det är hemskt och horribelt, men jag hade förväntat mig att jag skulle grina hela tiden.

Vi tog lokalbuss till Auscwitz. För oss tre kostade det 36z, vilket är ca 70 SEK. Sedan tog vi en guidad tur, som kostade 100z, dvs 200 SEK för oss tre. Den turen var först på Auschwitz och sedan på Birkenau. Det tog ett par timmar och var mycket bra. Sedan tog vi lokalbussen hem igen.

Auschwitz.

DSC_0020 DSC_0046 DSC_0068

Birkenau.DSC_0085 DSC_0092 DSC_0119 DSC_0141 DSC_0148 DSC_0164Sedan åt vi på Dominum Pizza i Galeria Krakowska.DSC_0194

DSC_0200 DSC_0201

Kommentera

