Jag slutas aldrig förvånas över människor. Har en vän, som är ca den person jag känner som äter mest kött och animaliska produkter, och ”retar/skojar/gör narr” över mig och mitt kostval, dvs att jag är vegan. Jag var på en fest med honom i helgen (jag var nykter och körde), och då säger han (det hade ‘kommit fram’ att jag var vegan) följande: ”Fast kött är ju inte bra för någon egentligen. Det är dåligt för miljön, köttätare är i regel sjukare än veganer, det är dåligt för miljön och våra tarmar har problem med att vi äter så mycket kött”.

Mitt ansiktsuttryck:

500x321(ByMinScale_TopLeft_Transparent_True)

Jag satt där med min cola och ba ”HÖRDE JAG RÄTT?? sa han verkligen detta??” Men ja, det gjorde han tydligen.
Och då kände jag typ såhär:

488x263(ByMinScale_TopLeft_Transparent_True)

ÄNTLIGEN har någon fattat!! Nu kommer han förvisso att fortsätta äta kött (pga han är a heartless arse, det är därför jag kommer överens med honom) men han har i alla fall insett att kött inte är bra. Woho.

Kommentera

