Vitaminer

Nu när jag blev vegan så har jag blivit mer noggrann med mina tillskott/vitaminer, och mina naglar har blivit jättefina! Har alltid haft dåliga naglar, (även när jag var köttis) men nu är de fina 😮 Hade nog brist på något… Alla laktoovo-vegetarianer/vegetarianer/veganer tar inte tillskott, men jag gör det. (duh). Vi hade en föreläsning om neurobiologi nu i veckan och föreläsaren sa att hjärnan behöver många av dessa vitaminer, även om en bara behöver mikrogram av vissa ämnen.

Visste ni för övrigt att ens pannlob inte slutar utvecklas/växa förrän en är i 25-årsåldern? DSC_0061

Mitt Val Vegetarian: Denna täcker typ allt jag behöver. Nästan. Nedanstående tabell är hämtad från Mitt Vals hemsida. RDI är hur mycken en behöver per dag, typ.
Skärmavbild 2014-12-11 kl. 17.04.09
D-vitamin: Jag gick till hälsokosten för att köpa D-vitamin, och bad om någon som var veganskt, d.v.s inte några animalier i den. När jag ätit drygt halva burken så skaffade mig en ny. D2 är oftast vegetabiliskt!

B6/B12/folsyra: Jag får i mig all B12 jag behöver från Mitt Val Vegetarian, dock får jag inte i B6 eller folsyra därifrån. Såå kör på denna också.

Omega 3: Jag kör på linfröolja i vegetabiliska kapslar. OBS! Det finns linfröolja i kapslar som innehåller gelatin, kolla på innehållsförteckningen!

Silicea: jag har inte provat just dessa, men har provat liknande (bl.a. Hårkontroll) och de hjälpte verkligen. Nu ska jag se om dessa fungerar också! Jag vill inte bara ha längre hår, utan bättre hår också. Ska käka upp denna kartong (60 tabletter, en tar en tablett om dagen) och sedan gör jag utvärdering!

Kommentera

