Utvärdering – Ultrabalm, I Love Juice & Veganese

Det som är bra med Lush är att de inte testar på djur och att många av deras produkter är veganska. Har provat en del produkter nu, vissa älskar jag och vissa kommer jag inte köpa igen. Tryck på produkternas namn för att komma till deras sida på Lushs svenska hemsida.

DSC_0444 2

I Love Juicy:
Jag har kommit fram till att Lushs schampoon är inget för mig. Får sämst hårbotten av dem. Tror det är pga sulfaterna… Jag får jättemycket mjäll, duschar jag på morgonen är håret fett på kvällen igen, min hårbotten är allmänt torr och obehaglig. Kommer inte köpa igen.

Veganese:
Detta balsam är helt okej ändå. Det är bra att det är veganskt, och väldigt lätt liksom. Behöver dock något som återfuktar mer, då jag har rätt torrt hår.

Ultrabalm:
Denna är en gåva från ovan. Har den till allt typ. Främst till läpparna, men även till händerna och smörjer in tatueringarna med denna om det skulle behövas. Den är väldigt dryg också. Har haft den i typ tre månader och inte ens halva har gått åt, och då har jag den alltid med mig haha. Den är även bra att ha i hårfästet/nacken/på öronen när en ska färga håret, för då fastnar inte hårfärgen på huden.

Kommentera

