Saris arg

Hade tvättid 12-17 idag, var taggad på att ha ett långt tvättpass och inte så tidigt. Dock var tvättmaskinen en hagga mot mig. Kläderna/lakanen/osv blev inte torra när de kom ut ur tvättmaskinen liksom. Mina lakan och handdukar var genomblöta när tvättmaskinen var klar, tänkte inte mer på det utan slängde in dem i torktumlaren. Dock blev de aldrig torra, även fast de var i torktumlaren i typ en timme. Så jag hängde upp dem på mitt torkställ i badrummet. De var fortfarande helt genomblöta. 16:55 stod jag och skurade upp vattnet som hade läckt ut i tvättstugan, (my ass att de städar tvättstugan en gång i veckan, vattnet blev helt svart när jag skurade) och var ute ur tvättstugan 17:00. Gick till tvättstugan nu vid åtta för att kolla om den var tom, vilket den var, och jäveln i 1401 har inte ens varit där?? Blir så arg. Är inte första gången mina grannar bokar de ”bra” tiderna (12-17 & 17-21) och sedan inte utnyttjar den :/ Aja, flyttar snart, men ser inte framemot nästa gång jag bor i lägenhet och måste dela tvättmaskin med folk…

Kommentera

