Body of Proof

Jag har börjat se på Body of Proof nu. Denice. (måste sluta skriva så, det har blivit en ovana. Bara för att en person som jag smsar mycket/pratar med/umgås med säger det ofta att jag tar åt mig fraser/dialekter osv). Har sett en halv säsong på ett par dagar ehe. Standard för mig. Anyway. Body of Proof handlar om en f.d. neurokirurg som efter att hon råkat ut för en bilolycka och förlorat en patient på operationsbordet så börjar hon jobba som eeh. Medical examiner, vad nu det heter på svenska. Jag älskar kriminalserier, och denna fokuserar mycket på det medicinska och de döda kropparna, vilket jag tycker är bra.

Jag tycker det är bra diversity i serien. Det finns sju huvudpersoner i utredningsteamet eller vad jag nu ska kalla det, varav tre är kvinnor och tre är icke-vita. En person är icke-vit och icke-man. Saris approves. Megan Hunt är så sassy också. Hon har alltid högklackat ❤

207608-blabla-diapo-2

Kommentera

