Update om mitt liv

Nu har jag flyttat hem till Tanum. Så allting är kaos typ. Jag hittar inte min datorladdare (som tur är så har pappa en likadan, men ändå), jag hittar inte mitt fancy, cruelty free schampo utan fick ta ett ”vanligt”, vi har köpt en ny bäddmadrass till min säng, (den andra var helt skev) och den måste ”vila” i 72 h innan någon kan sova i den, vilket innebär att jag kommer få dela säng med mor ett par nätter. Yay. One night down, two to go.

Dagens frukost:

DSC_0092

Nu i vår kommer jag ”fuska” med maten, d.v.s. äta lite laktoovo-vegetariskt emellanåt. Kommer äta veganmat till vardags osv, men när jag ska till Stockholm och London (och idag när jag ska äta semla) kommer jag äta laktoovo-vegetariskt. Finns det veganmat ska jag givetvis äta det, men om en går på ”vanliga” köttrestauranger så finns det i regel bara någon lo-vegetarisk rätt, sällan något veganskt. Kommer vara där med mina köttisvänner, och orkar inte släpa med mig dem runt halva stan för veganmat.

Kommentera

