Utflykt till Trollhättan

Jag hämtade Veronica typ kvart över 12 och då fick jag presenter, woho! Fick en fancy, italiensk likör (ska dricka ett glas ikväll), Vallmotvål och en tvättduk av Hampa från The Body Shop. Fett nice.DSC_0002

När jag och Veronica anlänt till Trollhättan gick vi hem till Annie och sedan gick vi till Akademibokhandeln och åt på Espresso House. Efter det gick vi till  Tattoo Meltdown. Det var min andra gång på mässan och deras typ tredje? Femte? Något sånt. De köpte varsin smycke från Sinners and Saviors, fett coola. DSC_0006

Jag köpte tidningar och skaffade tatueringsinspo. DSC_0010 2

Jag köpte tidningar. Tjejen på tidningen till höger köpte jag tidningarna av hähä. Tyckte det var coolt.

Mässan var nice. Förutom att konferencieren hade sämst humor. Vi stod och kollade på en tävling, och han ba ”ge dem några applåder, mina damer och herrar. Eller ja, man ska ju inte säga damer och herrar. Man kan säga henar. Applåder, mina henar”. Jag och Annie stod där och bara himlade med ögonen och kommenterade det lite för högt. Sedan så var erotikbutiken More Than Love på mässan, och konferencieren sa något i stil med ”Ifall någon har sett den där 50 shades filmen kan ni gå till More Than Love ifall ni vill ha råd och tips om den livsstilen som är i filmen”. Ja, våld i nära relationer, våldtäkt och kontrollerande snubbar är ju det som de flesta strävar efter, liksom.

Sedan drog vi till Hemmakväll och var där i typ en halvtimme. Jag köpte första säsongen av Dexter för 99:-. Rätt kul, alla som var där köpte varsin ”box” med serier. Veronica köpte Supernatural och Annie köpte Sons of Anarchy eller Boardwalk Empire. I can’t remember.

DSC_0007 2

Sedan åkte vi ut till Ica Maxi och fjantade oss. Jag köpte godis och ansiktsservetter med Mumin på!! DSC_0005

Efter det så åkte jag hem och åt popcorn med moder. Somnade i soffan och vaknade när syrran och pappa kom hem vid 12 (de hade varit uppe i Dalarna, då syrran har åkt Kortvasan). Jag låg då och surfade på mobilen och tappade den i ansiktet och därmed spräckte min läpp lite grann. Ack, vad jag är smidig.

Kommentera

